11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


law.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler bakımından cinsiyet ile ilgili hukuki düzenlemelerin farkında olmaları sağlanacaktır. Cinsiyete dayalı Ayrımcılık konusunda farkındalık yaratılmış olacaktır
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hukuki Bakımdan Kanun önünde Eşitlik ve Cinsiyet İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
2 Cinsiyet Ayrımcılığının Tarihsel ve hukuksal boyutu İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
3 Türk Anayasa Hukuku ve Cinsiyet İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
4 Türk Medeni Kanunu ve Cinsiyet İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
5 Ceza Hukuku ve Cinsiyet İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
6 İş Hukuku ve Cinsiyet İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
7 Genel Değerlendirme İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
8 Arasınav
9 Sosyal Güvenlik Hukuku ve Cinsiyet İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
10 Karar alma mekanizmalarında Eşitlik İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
11 Uluslararası Sözleşmeler Bağlamında Kadının Durumu ve Pozitif Ayrımcılık İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
12 Kadının Şiddete Karşı Korunması( Uluslararası Bağlamda) İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
13 Kadının Şiddete karşı korunması(ulusal) İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
14 Vaka Çalışması İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
15 Genel Değerlendirme İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır
16 Sınav
Ders Kitabı Lindgren, J.R., Taub, N., Wolfson, B.A., & Palumbo, C.M. The Law of Sex Discrimination, 3rd edition (Thomson Wadsworth 2004); Cochran, A., Sexual Harassment and the Law (University Press of Kansas 2004).Katherine T. Bartlett , Deborah L. Rhode: Gender & Law: Theory, Doctrine, Commentary, 2009Toksöz, G.(2012) Kalkınmada Kadın Emeği. Varlık Yayınları, İstanbul
Önerilen Okumalar/Materyaller Sally Engle Merry: Human Rights and Gender Violence: Translating International Law into Local Justice, 200621.Yüzyılın Eşiğinde Kadınlar Değişim ve Güçlenme, Uluslararası Multidisipliner Kadın Kongresi Bildiri Kitabı Cilt 2 Farklı Cinslerin Eşitliği Sempozyumu

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
30
Final Sınavı
1
    Toplam
98

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek

X
2

Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X
3

Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak

X
5

Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak

X
6

Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak

X
7

Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak

X
8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
9

Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak

X
10

Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak

X
11

Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
12

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek

X
13

Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010